• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Anonym (eva)

men hur gammal är din dotter?

Det finns ju byxor som där man inte vill visa sina trosor? alltså typ att dem syns? Då kan man ju string?

• Anonym (Ålder?)

Hur gammal är din dotter?

• Anonym (Joråsåatt)

Skulle du vilja utveckla vad det är för hemskt stringtrosor leder till och hur den utvecklingen går till.

• Kasperina

Hur gammal är hon? Varför får hon inte testa stringtrosor om hon vill? Är det inte bättre att förklara vad du är rädd för istf att förbjuda henne att prova på saker som inte är skadliga? Det finns tillräckligt mycket i samhället som ÄR skadligt som man måste försöka hålla dem borta ifrån utan att man börjar förbjuda saker som eventuellt skulle kunna vara skadligt i tredje eller fjärde led under vissa väldigt speciella omständigheter...

• Anonym (vad göra?)
    Toppen9 skrev 2013-08-24 08:29:54 följande:
    Hur gammal är hon?
    Under 15. Jag har sagt åt henne att när hon är 15 får hon själv bestämma vilka underkläder hon ska ha, fram tills dess är det jag som vet bäst åt henne.
  • viseversa
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:33:08 följande:
    Under 15. Jag har sagt åt henne att när hon är 15 får hon själv bestämma vilka underkläder hon ska ha, fram tills dess är det jag som vet bäst åt henne.
    Men HUR gammal?? Varför är det svårt att svara på?
    Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (Nej!)

Ta bort trosorna och låt henne ha blöja på sig i stället. Småbarn kan inte bestämma om de ska ha string eller blöja.

• Anonym (vad göra?)
    viseversa skrev 2013-08-24 08:33:58 följande:
    Men HUR gammal?? Varför är det svårt att svara på?
    På vilket sätt är hennes exakta ålder relevant? Hon är inte 15 än=ej byxmyndig än. Vad spelar det för roll om hon är 10, 12 eller 14 för dig? I den åldern utvecklas man väldigt individuellt. Det är därför det finns en gräns för alla då man anses vara redo för sex, och den gränsen är satt till 15.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(